• E-rejestracja
  • Rejestracja telefoniczna
  • Rejestracja osobista
Zgłaszanie wniosków do Zespołu może odbywać się:

  1. bezpośrednio do przewodniczącego lub członka zespołu;
  2. drogą elektroniczną na adres e-mail: zespol_ds@zsm.com.pl
  3. za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres:
    Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Zespół Szpitali Miejskich, ul. Strzelców Bytomskich 11, 41-500 Chorzów lub bezpośrednio do sekretariatu szpitala w zaklejonej kopercie z dopiskiem " Do Zespołu ds. etyki".
Skład Zespołu określa Zarządzenie Wewnętrzne Dyrektora.

Zespół do spraw etyki

Wychodząc naprzeciw problemom natury etycznej, w szpitalu wyłoniona została grupa, złożona z osób cieszących się powszechnym zaufaniem, do której, jako do Zespołu ds. etyki, mogą zwracać się osoby zatrudnione i pacjenci z problemami natury etycznej.

Do zadań Zespołu należy:

  1. zdefiniowanie problemów etycznych występujących na terenie Szpitala;
  2. wydawanie etycznych opinii w sprawach trudnych przypadków klinicznych;
  3. rozwiązywanie problemów, w odniesieniu do których istnieje podejrzenie zaistnienia sytuacji wątpliwej etycznie w zakresie relacji:
    a) personel → pacjent bądź jego rodzina
    b) przełożony → pracownik
    c) pracownik → pracownik.
  4. prowadzenie mediacji w sytuacji konfliktu między personelem a pacjentem lub rodziną pacjenta;
  5. prowadzenie mediacji w sytuacji konfliktu między personelem;
  6. rozpatrywanie wniosków pracowników/ pacjentów/rodzin pacjentów dotyczących uwag w zakresie postępowania ustanowionego przez Kodeks Etyki Lekarskiej oraz Kodeks Etyki Pielęgniarki i Położnej, Zasady etyki zawodowej fizjoterapeuty;
  7. ochrona praw pacjentów zgodnie z przepisami Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
  8. rozpatrywanie podejrzenia zachowań o charakterze mobbingu wśród personelu.